bckground

Friday, October 8, 2010

game keset

tadi aku baringbaring bersama budak bilik sebelah
kemudian dia menceritakan bahawa abang ipar nya membeli sebuah ps3
membelinya hanya untuk kepuasan sahaja..
ye..kepuasan sahaja..!
apa yang dikatakan kepuasan sahaja iaitu hanya bermain tiga kali kemudian letakan ia bersepah-sepah.
maka anaknya menjadi sangat bertuah..
hanya tahu dan tahu bermain game ninja sahaja.
game bodoh je tue..haish..



dan tibatiba aku teringat pasal game keset.
yang duludulu aku dan adik beradik sangat berebut mau main.
serius bila sudah mula main mesti tak mau makan atau berak.
fokus dan fokus!

game tank.
kau pernah main?
mesti jaga ketua kau supaya tidak ditembak oleh keretakereta kebal yang berwarna warni itu.
ketua kau dah la helang..ceh...
 dan juga mendapatkan seperti gitar atau lainlain agar semua kereta kebal berenti dan boleh tembak semua sampai menang...!

lagi game apa kau nak?
super mario?
aku hebat pulak!!
dah hafal dah permainan die..
boleh tunjuk la kat mana die sorok nyawa die..
kat mana patut hentak kepala atuk tue supaya long bean die keluar..
game nie aku aku paling suka..

dan yang aku tak boleh lupa game tembak pakai pistol...
ala yang duludulu berangan nak tembak polis tapi pistol tue hanya boleh tembak burung/itik jew..
kan..kan..
dan bila kau terlepas
nanti ada anjing gelakan kau..
yang tue paling sadis sekali kalau main game nie..
haish..

memang banyak game duludulu aku suka.
tapi tak berapa nak ingat la..
setakat main olimpik baling lembing sampai superman turun aku dah hebat
tak payah la cabarcabar...

tapi sekarang game keset tue macam dah tak de la..
tetiba rindu nak main game super mario..

cendawan tue bagi die lagi besar.
tapi sekarang aku tak main game dah.aku study je.

1 comment:

  1. semua gua ada main..kecuali
    superman tu..rindu plak game
    tape..gua dulu dgn abg suka main
    game bola fifa 97 rasanya..lupa
    dah

    ReplyDelete