bckground

Sunday, October 24, 2010

puasa shopping

aku merasakan diri aku seperti tidak boleh menjimatkan duit.
ye...dengan erti kata lain boros..!!
cakap pergi mana je...
mesti balik bukan dengan tangan kosong
dan lepas balik tu mesti menyesal sebab beli.
menyesal dan menyesal..
dan bila tengoktengok balik barang yang aku beli tue macam sama je..
haishh...
semalam aku berjalan jalan di pasar malam..
aku lalu satu kedai ni..
jual baju..
tak ada niat pun nak masuk
tapi bila sekali pandang baju yang die gantung dekat depan tu
buat aku berhenti dan nak masuk kedai tu...
kedai tu jual baju zara..
diulangi ZARA ok...
baju kemeja yang selalu orang bawak gi opis tu...
dan harganye agak mengejutkan..
rm25 je
tapi 2nd punya la..
dan aku tanya pak cik tu..
nie baju original ke?
die kata original...
aku terus keluar dari kedai tu..
dan pasang niat untuk puasa daripada shopping...
shopping pun ada puasanya juga!

No comments:

Post a Comment