bckground

Monday, August 16, 2010

perlu ker kau ambik??

kawankawan aku cakap aku hebat pandai ambik gambar.
pandai memang la pandai
tapi tak la sehebat kau yang mempunyai dslr tue


hanya berbekalkan kamera hanphone je.
haish.
dan kawankawan aku sering jugak la tanya

ai..asek ambik gambar jew..perlu kew??
dah tue gambar kau tak ambil plak..

kang kalau aku ambik gambar aku sendiri kau cakap aku perasan
haish..
tangkap gambar?
kan benda yang simple.
orang kata kalau gambar tak cantik
mesti delete.
mesti hapuskan dengan segera.
tapi bagi aku..........
ambik gambar banyakbanyak dulu
nanti bila rasa free dan rasa ketenangan melanda,
tengok balik.
kadangkadang gambar yang huduh dan tersangat chantek itu
ada keunikan nye.

"gambar candid lagi chantek berbanding gambar kau say CHEEZE/PEACE"

 then gambar tue
bosanbosan boleh tengok balik
gelak sorangsorang
senyum sorangsorang
cakap pon sorangsorang
betulbetul.
setiap gambar adalah kenangan.
kenangan tiap saat.
mesti akan merindui saat itu.






aku ushausha nak beli kamera tue..

3 comments:

  1. erm sebenarnya tak kisah pun pakai kamera biasa (compact) dengan dslr..

    asalkan gambar tu mampu memberi seribu makna sudah memadai untuk tatapan semua orang..

    kan kan

    ReplyDelete
  2. budak pensel:tapi kualiti lagi hebat kalau pkai dslr...

    budak mengong:snap mesti lebey!

    ReplyDelete